مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) در گفت و گو با «بسیج»:

 مذهب جعفری مکتب اهل بیت (ع) را احیاء کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع) از مصادیق اهل بیت(ع) هستند، گفت: مذهب جعفری مکتب اهل بیت (ع) را احیاء کرد.
کد خبر: ۹۲۴۹۶۳۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام تقی خانی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مردم از امام سجاد (ع) سوال کردند، چرا امام ششم را صادق نامیدند؟ در حالی که همه شما امامان صادق هستید، امام فرمود از نسل ما شخصی متولد می شود، به دروغ ادعای امامت می کند به اسم جعفر کذاب لذا امام ششم را در تقابل با نام جعفر صادق(ع) نامیدیم.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) از دیدگاه اهل سنت نیز جایگاه رفیعی دارند، افزود: امام مالکی در کتاب خود می گوید، هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده و برهیچ قلبی خطور نکرده، فردی باهوش تر، با فضیلت تر و عالم تر از امام جعفر صادق (ع) باشد و حتی مالکی به تبعیت از امام صادق (ع) مثل شیعیان نماز برپا می کرد.

حجت الاسلام تقی خانی همچنین با اشاره به اینکه امام شافعی که از شاگرد امام صادق (ع) نبود و امام را درک نکرده بود، تصریح کرد: اهل بیت (ع) مثل ستاره در آسمان می درخشند و امام شافعی محبت و مودت به اهل بیت(ع) را واجب اعلام کرده و بیان کرده بودند هرکس در نمازش صلوات نفرستد، نمازش باطل است و لذا شیعه و سنی در تشهد نمازشان بر اهل بیت (ع) صلوات می فرستند.

وی همچنین با بیان اینکه امام صادق احیا گر تشیع بودند و علم لدنی داشتند، عنوان کرد: امام صادق (ع) ۴۰۰۰ هزار شاگرد داشتند در حالی که در هیچ کتابی نوشته نشده است، امام حتی یک ساعت شاگرد کسی باشند، جز نزد پدرانشان و کاری کردند که مورد احترام بزرگان اهل سنت بودند.

وی با اشاره به کتاب توحید مفضل امام صادق (ع)، عنوان کرد: امام صادق (ع) علمی، با احترام و مدقن برخورد می کرد و همین باعث جذابیت امام شده بود، مخالفان امام هم در درس امام شرکت می کردند و هیچ گاه خودشان را در مقابل امام صادق (ع) قرار ندادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) در پایان با اشاره به مجاهدت های امام صادق (ع)، خاطر نشان کرد: مجاهدت های مهم امام ( استفاده از فضای باز سیاسی و موثرترین کار را در تبیین مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی (ص)، زنده نگه داشتن مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی، وحدت بین جهان اسلام و بزرگان اهل تسنن، تخصصی کردن علوم، تشویق فوق العاده به علم و دانش آموزی و تربیت شاگردان معرفتی و عرفانی) است، این رفتارها و حرکت ها با عث گسترش  و احیاء تشیع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار